مدیر کارخانه و تعهدات مدیر عامل کارخانه

مدیر کارخانه و تعهدات مدیر عامل کارخانه

معرفی شغل

۱)نام اصلی شغل:

مدیر عامل کارخانه

۲)دیگر عناوین شغل:

مدیریت کارخانه، رئیس کارخانه

۳)نگاهی اجمالی به شغل(توضیح شغل):

فرد مدیر عامل موظف است، کارگران و کارمندان توانا را برای تولید کالای مورد نظر استخدام کند و تمام وسایل و دستگاه ها و مواد اولیه را در اختیار آنها بگذارد و هر فرد را با وظیفه اصلی اش آشنا کند و اوضاع و شرایط را کنترل کند و با دیگر کارخانه ها و شرکت ها قرار داد تنظیم کند و مواد را از طریق مدیر فروش کالای کارخانه به فروش برساند و…

۴)مهارت و دانش و توانمندی های مورد نیاز:

توانایی مدیریت زمان، مدیریت افراد و شرایط، توانایی بودجه بندی، مهارت های برقراری ارتباط، مهارت های حسابداری و …

۵)تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل:

تحصیلات مورد نیاز وابسته به نوع کالا متفاوت تعیین می شود. اما حداقل مدرک مورد نیاز، لیسانس مدیریت است

مدیر کارخانه و تعهدات مدیر عامل کارخانه
مدیر کارخانه و تعهدات مدیر عامل کارخانه

۶)فرصت شغلی و بازار کار مدیر کارخانه و تعهدات مدیر عامل کارخانه:

این شغل از فرصت شغلی خوبی برخوردار است. افراد دارای شرایط کافی و لازم، می توانند به تاسیس کارخانه بپردازند و مراحل نهایی را انجام دهند.

۷)مشکلات و چالش های شغلی آن:

چالش اساسی این شغل، کنترل تمام کارمندان و کارگران، نظارت بر تمام مجموعه و کیفیت کالا است
هم چنین فرد مدیر عامل باید در هر شرایطی اوضاع کارخانه را کنترل کند. و این موجب می شود که زمان کمتری را با خانواده بگذراند.

۸)میزان در آمد تقریبی و سود در شرایط عادی، بین…و…میلیون تومان:

میزان در آمد تقریبی و سود در شرایط عادی وابسته به نوع کالا و میزان سفارشات، بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون و شاید بیشتر باشد. (در صورت رونق کار و نامدار شدن کارخانه و اجناس و کالا و محصول آن کارخانه، افزایش می یابد )

۹)شخصیت های مناسب برای این شغل:

افراد علاقه مند، مدیر، مدبر، منظم، دقیق، باهوش، جدی، افرادی که توانایی تمرکز بر چند موضوع را در یک زمان واحد دارند و… از شخصیت های مناسب این شغل می باشند.

۱۰)سرمایه لازم برای راه اندازی این شغل:

حداقل سرمایه لازم برای شروع و راه اندازی این شغل، شامل هزینه خرید /اجاره/رهن زمین کارخانه، تهیه تمام وسایل و دستگاه های لازم تولید آن محصول خاص و احتساب هزینه مواد اولیه است که هر شغلی وابسته به نوع کالا است.

۱۱)وسایل لازم برای راه اندازی این شغل به همراه توضیح مختصری درباره وسایل اصلی شغل:

از آنجایی که مدیر عامل کارخانه یک شغل کلی محسوب می شود و وسایل لازم بسته به کالا و محصولی است که قرار است تولید شود و شامل تمام دستگاه های مورد نیاز تولید آن کالای خاص است.

۱۲)شرایط کاری، ساعت کاری، روز های هفته و بهترین زمان کاری:

فرد مدیر عامل باید در هر شرایطی بر فعالیت کارخانه نظارت داشته باشد، البته این موضوع به منزله الزام حضور وی در کارخانه آن هم در تمام ساعات کاری نیست، بلکه او می تواند از دور نظارت داشته باشد. و همچنین بهترین زمان و محدویت زمانی برای این شغل تعریف نمی شود.

۱۳)وضعیت آزاد و یا استخدام بودن مدیر کارخانه و تعهدات مدیر عامل کارخانه:

معمولا این شغل به هر دو صورت وجود دارد.
فرد می تواند به صورت استخدامی مدیریت یک کارخانه دولتی را بر عهده بیگیرد یا به صورت کاملا آزادانه و اختیاری ، کارخانه ای را تاسیس کند و افرادی را استخدام کند.

مدیر کارخانه و تعهدات مدیر عامل کارخانه
مدیر کارخانه و تعهدات مدیر عامل کارخانه

۱۴)نکات کاربردی شغل:

فرد مدیر عامل باید بسیار مقتدر پیش برود و در عین حال با تمام کارگران و کارمندان و عوامل کارخانه به خوبی رفتار کند و در هر زمینه ای به فکر سود کارخانه باشد و هم چنین تمام امکانات را برای کارمندان و کارگران و عوامل فراهم کند. همچنین باید بهترین و مورد اعتمادترین افراد را برای پست مناسب آنها انتخاب کند.

۱۵)مشاغل مرتبط با این شغل:

کارمند کارخانه، منشی دفتر مدیر عامل، کارگر کارخانه، آبدار چی، مسئول فروش کالا، مسئول خرید کالا، حسابدار، مدیر تولیدی و… از مشاغل مرتبط با این شغل محسوب می شوند.

۱۶)شرایط مکانی و محیطی مناسب برای این شغل میزان فضا و مساحت و شرایط محل کار:

بسته به کالای تولیدی، محصول و اجناس، تعداد کارمندان و کارگران، وسایل اصلی و دستگاه ها و… مساحت کارخانه نیز متغیر تعریف می شود اما فرد مدیر عامل اکثر وقت خود را در دفتر مدیریت خود به سر می برد، لذا میزان فضای مورد نظر برای او حداقل یک دفتر (اتاق) ۳۰ متری در نظر گرفته می شود.

۱۷)پیش بینی این شغل در آینده:

این شغل در هر دوره ی زمانی، موفقیت و پیشرفت خاص خودش را خواهد داشت و هرچه فرد باتجربه تر، موفقیت روز افزون تر خواهد بود.

۱۸)روش های افزایش در آمد، تبلیغات:

برای افزایش درآمد ابتدا بایستی کارخانه و کالای تولیدی آن معرفی شود و پس از آن از طریق تبلیغات رسانه ای و میدانی، سفارشات را بپذیرند و در نتیجه هرچه سفارشات بیشتری را بپذیرند درآمد نیز به مراتب افزایش می یابد.

۱۹‌)استان های معروف برای تهیه مواد اولیه:

برای هر کارخانه ای باتوجه به محصول و کالایی که قصد تولید آن را دارند، ماده اولیه متفاوت خواهد بود، پس مدیرعامل موظف است کالا را مشخص کند و استان های معروف را شناسایی کند.

۲۰)مجوز های لازم برای شروع شغل:

مجوز تولید و مجوز کسب و کار از مدارک مورد نیاز شروع این شغل می باشند.

 

ویزیتور کیست و چگونه بازاریابی می کند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.