تولید کلاه ایمنی موتور سیکلت

تولید کلاه ایمنی موتور سیکلت

کلاه های ایمنی

تولید شده دارایی یک کیلو و ۳۰۰ گرم وزن است.
بازار هدف این محصولات نیروی انتظامی موتورسوارها و… هستند.
این کلاه‌ها قابلیت شستشو نیز دارد و همچنین دارای بلوتوث برای شنیدن آهنگ و جواب دادن تلفن بر روی موتور هستند.
قبل از تولید این کلاه‌ها کلاه های ایمنی از کشورهای خارجی از جمله چین وارد ایران می شدند
و چند برابر قیمت به دست مردم می رسیدند ولی هم اینک  این کلاه‌ها تولید شده است
و راه ورود کالاهای خارجی بسته شده است
و این محصولات به کشورهای خارجی از جمله عراق، افغانستان و پاکستان و … صادر می شود.

کلاه های ایمنی انواع مختلفی دارند که برای جلوگیری از بروز آسیب ها در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
در هنگام موتور سواری نیز استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند جلوی آسیب ها را به مقدار قابل توجهی بگیرد
به این صورت که کلاه ایمنی استاندارد می تواند از  آسیب رسیدن به مغز و سر جلوگیری کند.
کلاه های ایمنی موتورسیکلت ها از یک پوسته یک لایه فوم و رویه تشکیل شده اند
پوست می تواند از ورود آب هنگام باران به کلاه ایمنی جلوگیری کند
و بخش وسیعی را نیز همین پوسته به خود اختصاص می‌دهد درمیان پوسته و رویه فوم بیشترین آسیب را به خود می گیرد
و ضربه را تحمل و جذب می کند و قالب مناسبی در برابر سر است.

تولید کلاه ایمنی موتور سیکلت

تفاوت هایی که در کلاه های ایمنی مختلف می توان دید

از این جهت است :
که جنس و نوع آن متفاوت است کلاه های ایمنی از گونه هایی از ای پی سی  ابری عایق‌بندی استفاده می‌شود
که محکم و کم وزن است و همچنین در زمان وارد آمدن سر به زمین قابلیت فشرده شدن را نیز دارد.
پوسته های کلاه ایمنی با همدیگر متفاوت است و پوسته های فایبرگلاس پیشرفته، پوسته های ترکیبی کولار و کربن و …

کلاه ایمنی غیر از مصارف موتورسیکلت و چرخ در موارد نظامی و غیرنظامی از نظیر سوارکاری، فوتبال ، کریکت،
بیسبال و سنگ نوردی و همچنین در فعالیت های خطرناک همچون ساخت و ساز کار در معدن و پلیس ضد شورش استفاده میشود.
استفاده از کلاه ایمنی در برخی از صنایع اجباری می باشد.
در موتور سواری و دوچرخه سواری نیز کلاه مخصوصی موجود میباشد که باید از آنها استفاده شود.
همانطور که گفته شد کلاه ایمنی انواع مختلفی دارد از جمله فک دار ،فک متحرک، بدون فک، نیمه ایمنی، آفرود، دوار اسپرت.
کلاه ایمنی فک دار بیشترین پوشش را در اطراف سر و گردن دارد و ایمن ترین نوع کلاه ایمنی محسوب می شود.

ویژگی متمایز

این نوع کلاه محافظ چانه است که بسیاری از کالاهای ایمنی آن را ندارند.طبق تحقیقات در مورد آسیب کلاه ایمنی و آسیب دیدگی فک موتورسیکلت در هنگام تصادف با ۵۰درصد ضربه بیشتر به زمین برخورد می کند ولی این نوع کلاه ایمنی همانطور که گفته شد از چانه و فک نیز محافظت می کند.
این کلاه بدون در نظر گرفتن نوع موتورسیکلت یا محل سوار شدن برای همه موتور سواران مناسب است.
اکثر کلاه های ایمنی تمام رخ تهویه برای تبخیر عرق، کاهش بخار روی شیلد و خنک نگه داشتن سر موتور سوار هستند.
این نوع کلاه های ایمنی دارای بلندگوهای بلوتوث طرح ها و رنگ های متنوع با دید بالا و روکش هایی که متناسب با شرایط نور خورشید هستند است.

کلاه های ایمنی فک متحرک به کلاه هایی گفته می شود که ترکیبی از یک کلاه ایمنی بدون فک و کلاه ایمنی فک دار در این نوع کالاها محافظه‌کارانه و طلق محافظ می‌تواند به سمت بالا حرکت کند و جلوی کلاه ایمنی کاملاً از بین می رود.
وزن کلاه ایمنی فک متحرک معمولاً بیشتر از کلاه های فک دار است.
ویژگی این کلاه لبه برآمده کلاه و پوشش ضد مهر و همچنین بلوتوث است.

تولید کلاه ایمنی موتور سیکلت

کلاه ایمنی بدون فک قسمت پشتی و کناری سر را می پوشاند اما صورت را در معرض دید قرار می دهد
این نوع کلاه به دلیل نبود نبوده نواره چانه به مقدار قابل توجهی ایمنی آن کاهش داده است
زیرا صورت را در معرض دید و آسیب قرار می دهد وزن این کلاه ایمنی به دلیل حس به ساختار چانه تا حدی کاهش یافته است
و وزن زیادی ندارد.
کلاه نیمه ایمنی فقط قسمت بالای سر و ناحیه پیشانی را پوشش می دهد و حداقل محافظت انجام می دهد.
این درست است که سر و ناحیه پیشانی را پوشش می دهد
ولی صورت را در معرض دید قرار می دهد و همچنین آسیب بیشتر به فک و صورت وارد میشود.

کلاه های ایمنی آفرود معمولاً برای دور شدن از خیابانها و سواری در جاده های خاکی و طولانی ساخته شده است.
این کلاه معمولاً دارای روکش بزرگ تر و نوار چانه برجسته تری می باشد
تا هوا در آن جریان داشته باشد. این کلاه معمولاً برای استفاده در تابستان طراحی شده است.
این کلاه معمولاً از چشم‌ها در برابر آسیب جلوگیری نمی کندهمچنینً از استحکام زیادی برخوردار است
و برای جلوگیری از خستگی سر و گردن پس از یک روز طولانی سواری سبک وزن است.

کلاه ایمنی دوال اسپرت

ترکیبی از کلاه ایمنی آفرود و کلاه ایمنی فک دار است
ولی از نظر مدل شبیه به کلاه ایمنی آفرود اما از لحاظ روکش داخلی و راحتی بیشتر شبیه کلاه ایمنی فک دار است
این کلاه معمولاً همه صورت را میگیرد و همچنین جریان هوای بیشتری را می‌گیرد.

این ویژگی بر خلاف کلاه‌های آفرود است اسپرت ها معمولاً گزینه مناسبی برای انواع مسیرهای موتورسواری پیشنهاد می شود.
بهترین گزینه کلاه ایمنی دوال اسپرت، متوسط آفرود و ضعیف نیم کلاه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.